Poissa Binh

• *
  • 751
O: Ultraäänipesuri
Lähettäjältä: Binh
« : La 16.03.2013, klo 13:51:50 »
Olisi tarvetta pienelle ultraäänipesurille rannekkeiden ja korujen pesemiseen. Jos sinulta löytyy sellainen tarpeettomana, niin laita se tänne kiertoon.
Krooninen flippaaja

Poissa mikmu

Vs: O: Ultraäänipesuri
Lähettäjältä: mikmu
« Vastaus #1 : Su 17.03.2013, klo 19:09:36 »
Tasan kerran olen omaani käyttänyt noin 5 vuodessa joten voisin siitä hyvin luopua, mutta en viitsi alkaa pakkailemaan ja postittelemaan.

Poissa Binh

• *
  • 751
« Vastaus #2 : Su 17.03.2013, klo 19:18:57 »
Saanko lisätietoja pesurista?

Olen Helsingistä, mistäpäin itse olet?
Krooninen flippaaja

Paikalla kanikune

• *
  • 903
  • Kelloista innostunut
    • kanikune.com
Lähettäjältä: kanikune
« Vastaus #3 : Su 17.03.2013, klo 19:33:50 »
Briteistä saa halvimmillaan:

http://www.ebay.co.uk/itm/ULTRA-SONIC-JEWELLERY-CLEANER-CLEANS-USING-ULTRASOUND-/310396109014?pt=UK_Jewellery_Watches_JewelleryBoxes_Supplies_CA&hash=item48450cc0d6 reiluun kymppiin.

Joissain noissa halvimmissa tosin olen kuullut että varsinainen ultraäänielementti on korvattu epäkeskoelementillä. Mene ja tiedä. Aasian päästä mahdollisuuksia on enemmän, ehkä sieltä on enempi yo. kaltainen vilunki.

Minulla on tämän näköinen laitos:
http://www.ebay.com/itm/35W-Mini-Ultrasonic-Cleaner-For-Watches-Lens-Jewellery-Eyeglass-Circuit-Boards-/310525240862?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item484cbf261e

Tässä oli UÄ-elementti ok, mutta tämä ei aluksi toiminut. Ohitin kaiken logiikan ja lisäsin kytkimen suoraan virtajohtoon niin alkoi pelaamaan. Vaati tietysti vaivansa. Ehkä opetus on että halvinta ei kannata sitten ostaa  :)

Poissa mikmu

Lähettäjältä: mikmu
« Vastaus #4 : Su 17.03.2013, klo 19:35:43 »
Mun pesuri on Pro'sKit SS-802 ja voin sen kyllä antaa sinulle jos tulet hakemaan. Asun Lontoossa.

Poissa Binh

• *
  • 751
« Vastaus #5 : Su 17.03.2013, klo 19:41:32 »
Mitäs jos tulet puolimatkaa vastaan? Nähdään vaikka Göterborgissa, voisin tarjota sinulle pari tuoppia. :P

Kiitos kanikune vinkistä. Pitäisi varmaan etsiä eBaysta joku verkkovirralla toimivan pesurin.
« Viimeksi muokattu: Su 17.03.2013, klo 19:44:50 kirjoittanut Binh »
Krooninen flippaaja

Lähettäjältä: Pegemot
« Vastaus #6 : Ma 18.03.2013, klo 22:45:32 »
http://www.yeint.fi/index.php?main=64&productCat=1452&productID=21763

Ei tarvitse Espoota kauemmaksi lähteä Pro´sKitin  ultraäänipesuria hakemaan. Samasta paikasta saa tukkuhinnoilla suurennuslasivalaisimia, hienomekaniikkatyökaluja yms. tarpeellista.

Eli kehä II:n varressa oleva Yleiselektroniikan myymälä on kyseessä.

Poissa Binh

• *
  • 751
« Vastaus #7 : Ma 18.03.2013, klo 23:03:09 »
Kiitos tiedosta!
Krooninen flippaaja

Poissa Melodia

• *
  • 43
  • Awesome!
Lähettäjältä: Melodia
« Vastaus #8 : Ti 19.03.2013, klo 08:26:23 »
Kullalle ja hopealle löytyy nesteitä, joihin upotetaan koru ja pidetään siellä 10 sekuntia. Putsaa tosi hyvin. Ostin hopeanesteen Helsingin Maunulan kultanäpistä ja olen ollut tyytyväinen. Maksoi vähän yli 10€.
One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all and in the darkness bind them.

Poissa Binh

• *
  • 751
« Vastaus #9 : Ti 19.03.2013, klo 08:50:25 »
Se olisi varmaan ihan kätevä pelkille koruille. Pesuri on monipuolisempi, koska se sillä voi pestää myös kellonosia ja muitakin pikkuosia. Sitäpaitsi miesten tehtävä on hankkia kaikenlaista koneita ja härveleitä vaikkei niitä käyttääkään. :)
Krooninen flippaaja

Poissa pietu

• *
  • 568
Lähettäjältä: pietu
« Vastaus #10 : Ti 19.03.2013, klo 09:03:31 »
Kullalle ja hopealle löytyy nesteitä, joihin upotetaan koru ja pidetään siellä 10 sekuntia. Putsaa tosi hyvin. Ostin hopeanesteen Helsingin Maunulan kultanäpistä ja olen ollut tyytyväinen. Maksoi vähän yli 10€.

Nuo nesteet poistavat tummentumat/hapettumat, muttei välttämättä esim. kivien istutuksissa olevaa mönjää. Hopean puhdistukseen voi käyttää myös ko. tarkoitukseen valmistettuja puhdistusliinoja. Itse ainakin puhdistan hopealusikoita mielummin liinalla, kuin jollain ihmiselle haitallisella kemikaalilla.

Mulla on tällainen ultraäänipesuri:

http://www.netab.fi/ultraaanipesuri-litra-p-2405.html

Ei mikään provehje, mutta silmälaseja, teräsrannekkeita ja koruja olen sillä onnistuneesti puhdistanut.

Kellofoorumin luotettavan palvelimen toimittaa: